Una WebQuest és una activitat de recerca guiada o
orientada en la qual la majoria o totes les informacions que s’obtenen, així
com els aprenentatges, per desenvolupar-la s'utilitzarà
la cerca d'informació per Internet i una àmplia gamma de recursos en la qual es
poden integrar les TIC.
És una
activitat que té en compte el temps de l’alumne/a i la millor forma d’optimitzar-lo.
Les WebQuest són
activitats col·laboratives en
les quals cada persona es fa responsable d’una part i presenten un tema, sovint
controvertit, misteriós, curiós, engrescador o atractiu i una proposta de
treball on la font d'informació és, sobretot, Internet i on el procés és tan
important o més que el resultat final. El seu inventor (Bernie Dodge) les
defineix com:
"... una activitat basada en una recerca guiada on la informació amb
la qual els alumnes interactuen procedeix parcialment o totalment de
recursos a Internet..."
Aquí us deixo una pàgina web en la que trobareu una webquest, aquesta es més destinada als adults
Aquí us deixo una pàgina web en la que trobareu una webquest, aquesta es més destinada als adults
A més a més, la Comunitat Catalana de WebQuest té un bon recull de WQ classificades per idiomes, àrees i nivells que pots consultar:
Continguts
d'una WebQuest
- La introducció,
que presenta un plantejament general de la tasca.
- La tasca en
què s'identifica l'objectiu a assolir per tot el grup.
- El procés, apartat
on es descriuen els grups de treball, les tasques específiques que realitzaran
i els recursos que s'empraran.
- L'avaluació, en què
s'indiquen els aspectes que es valoraran.
- La conclusió, que
inclou unes reflexions finals sobre la tasca.
- Els crèdits on
s'inclouen les referències als materials utilitzats.
Per a què serveix
una WebQuest
Podem dir que
una WebQuest serveix en la tasca docent perquè, entre altres
coses...
Desenvolupa el pensament crític dels alumnes.
Fomenta el treball cooperatiu.
Ofereix materials reals.
Mostra els idiomes de forma natural, viva i actualitzada.
Possibilita la interacció amb especialistes, experts, autors i protagonistes.
Facilita l’accés a fonts d’informacions diverses: text, imatge, so, gràfics, bases de dades, etc.
Mostra un entorn de treball atractiu.
Assegura un continu feedback.
Integra les noves tecnologies a les aules.
Desenvolupa el pensament crític dels alumnes.
Fomenta el treball cooperatiu.
Ofereix materials reals.
Mostra els idiomes de forma natural, viva i actualitzada.
Possibilita la interacció amb especialistes, experts, autors i protagonistes.
Facilita l’accés a fonts d’informacions diverses: text, imatge, so, gràfics, bases de dades, etc.
Mostra un entorn de treball atractiu.
Assegura un continu feedback.
Integra les noves tecnologies a les aules.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada