dijous, 10 d’octubre del 2013

Aplicacions didactiques i metodologiques webquest


Una WebQuest és una activitat de recerca guiada o orientada en la qual la majoria o totes les informacions que s’obtenen, així com els aprenentatges, per desenvolupar-la s'utilitzarà la cerca d'informació per Internet i una àmplia gamma de recursos en la qual es poden integrar les TIC.
És una activitat que té en compte el temps de l’alumne/a i la millor forma d’optimitzar-lo.
Les WebQuest són activitats col·laboratives en les quals cada persona es fa responsable d’una part i presenten un tema, sovint controvertit, misteriós, curiós, engrescador o atractiu i una proposta de treball on la font d'informació és, sobretot, Internet i on el procés és tan important o més que el resultat final. El seu inventor (Bernie Dodge) les defineix com: 
"... una activitat basada en una recerca guiada on la informació amb la qual els alumnes interactuen procedeix parcialment o totalment de recursos a Internet..."


Aquí us deixo una pàgina web en la que trobareu una webquest, aquesta es més destinada als adults

A més a més, la Comunitat Catalana de WebQuest té un bon recull de WQ classificades per idiomes, àrees i nivells que pots consultar:



Continguts d'una WebQuest
  • La introducció, que presenta un plantejament general de la tasca.
  • La tasca en què s'identifica l'objectiu a assolir per tot el grup.
  • El procés, apartat on es descriuen els grups de treball, les tasques específiques que realitzaran i els recursos que s'empraran.
  • L'avaluació, en què s'indiquen els aspectes que es valoraran.
  • La conclusió, que inclou unes reflexions finals sobre la tasca.
  • Els crèdits on s'inclouen les referències als materials utilitzats.

Per a què serveix una WebQuest 
Podem dir que una WebQuest serveix en la tasca docent perquè, entre altres coses...

Desenvolupa el pensament crític dels alumnes.
Fomenta el treball cooperatiu.
Ofereix materials reals.
Mostra els idiomes de forma natural, viva i actualitzada.
Possibilita la interacció amb especialistes, experts, autors i protagonistes.
Facilita l’accés a fonts d’informacions diverses: text, imatge, so, gràfics, bases de dades, etc.
Mostra un entorn de treball atractiu.
Assegura un continu feedback.
Integra les noves tecnologies a les aules.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada